neljapäev, 22. september 2016

Ühe sviitri seiklused/Adventures of a sweater

See on nagu põnevusromaan. Romaani põhitegelane on suvel Vilnises Diteksase poest hangitud mohäär. Iseenesest pole midagi erilist: Anna koob musta mohäärisviitrit. Aga lugu on sellest, kuidas plaanid muutuvad kudumise käigus, olenevalt erinevatest asjaoludest.
This is like a suspense novel. The main protagonist of the novel is mohair I got this summer at the Diteksas store in Vilnius. If you think of it, there is nothing special: Anna is making a black mohair sweater. But the point is how plans change during the knitting process depending on various circumstances.
Kuna metraaž pole kirjas ja kerida nt 10 g ja siis mõõta, mitu meetrit on selles keras, on üsna tüütu, siis võib vaid umbkaudu hinnata. Tegelikult polegi väga oluline: koon tavaliselt proovilapi, vaatan, mis muster ja vardad sobivad vms. See mohäär on jämedam, kui tavalised Diteksase mohäärid, nagu näiteks selle sviitri oma. Arvasin, et on võrreldav Dropsi mohääriga (25 g/200 m). Pooli peal on meie peategelane ja paremal on Dropsi mohäär. Mulle meeldib, et mohääril oleks mõni kaaslane. Kaaslaseks on BBB meriino (100 g/1400 m).
Since the metrage was not indicated and it is tedious to wind 10 g ball and then to measure how many metres it contains, one can only give an estimation. In fact, this is not terribly important: usually I make a swatch and see what pattern and what needles are the best etc. This mohair is thicker than common Diteksas mohairs as the on in this sweater. I thought it was comparable to the mohair by Drops (25 g/200 m). Our hero is on the cone and Drops mohair is on the right. I like mohair to have a companion. The companion in this case is BBB merino (100 g/1400 m).

Esialgu mõtlesin, et koon suure kraega sviitri. Koon ja mõtlen endamisi, kas ikka teen, võib-olla pole vaja, samas tuleb soe sviiter, krae oleks loogiline. Arvasin, et otsustan lõpus. Siin on üks oht: see mohäär on suhteliselt karvane ja äkki on liiga raskepärane mulje, kui on suur krae. Tegin valmis mõlemad varrukad, koon keret. Ja siis näen, et krae jaoks küll ei jätku lõnga. Hea, kui üldse saan normaalse pikkuse kätte! Krae siis tuleb teha teisest lõngast, võib mängida teadlikult faktuuride erinevusega (aga värv oleks ikka sama). Võrdlesin Dropsi mohääriga, too on hoopis siidiga. Kontrast poleks piisavalt veenev, nagu nt siledast villasest lõngast krae puhul.
At first I considered a large tube collar. I was knitting and pondering whether I should make a collar, maybe it is not necessary; on the other hand, it is a warm sweater and a collar would be rather logical. I decided to make my mind in the end. Still, there is a danger: the mohair in question is relatively fluffy and maybe a large collar will make the sweater visually more bulcky. I finished both sleeves and was working on the torso. Then I realized that I do not have enough yarn for the collar. In fact, it was questionable whether I would get a proper length at all! So the collar should be from a different yarn and I could deliberately play with the difference of textures (but the colour would be the same). I compared it with Drops mohair that contains silk. The contrast would be too insignificant and unconvincing (a collar from some smooth wool would be a different story).
Sain siiski pikkuse kätte. Niipalju lõnga oli järel. Proovisin selga. Sain aru, et kraed pole vaja. Aga kaelust peab veel viimistlema, kas sellest imepisikesest jäägist jätkub?
Still, I was lucky and got the length. This is how much yarn remained. I tried the sweater on. I realized the collar is nto needed. But I had to finish the neck opening: would this very tiny piece of yarn be enough?
Appi tuli üks peenike nimetu sünteetikaga mohäär. Seda kasutasin selle sviitri puhul põhilõnga "kaaslasena". Vaatasin, kui võtta kahekordselt ja panna juurde juba tuttav peenike meriino, siis oleks paras jämedus ja varjund poleks väga erinev. Nii et sain valmis.
A thin unknown mohair-polyamide blend came to rescue. I used it for this sweater as a "companion" of the main yarn. I discovered that it should be held double and combined with the above mentioned thin merion, in that case it would be about right and the shade would not be too different. So I finished the sweater.
 

Olen juba üsna palju kandnud. Ei taha seljast ära võtta! Korralikud pildid tulemas varsti.
I have already worn it quite a lot. Don't want to take it off! Proper pictures coming soon.

Kommentaare ei ole: