pühapäev, 26. juuli 2015

Stiliseerimisest/On styling

On põhjust jälle kirjutada stiilist ja stiliseerimisest. Minu veendumuse järgi sõltub stilistikast ja modelli valikust üsna palju. Mul on millegipärast kindel ettekujutus, millist stilistikat vajavad mu kudumid, kes saab neid kanda jms. On ka selliseid interpretatsioone, millega olen nõus, kuigi ise nii ei teeks. Aga olgu, siin on kaks pilti, Käsitöö oma ja nüüd paar päeva tagasi Sonata tehtud pilt. Kas tekib erinevaid assotsiatsioone? Miks? Kirjutage palun, loeksin hea meelega arvamusi.
I have a reason to write about style and styling again. In my view quite a lot depends on style and the choice of a model. For some reason, I have a clear idea what kind of styling my knits knit, who can wear them etc. There are also interpretation that I agree with, albeit I would do it differently. Anyway, here are two pictures, one from the Käsitöö magazine and another taken by Sonata a couple of days ago. Do they create different associations? Why? Please comment, I would be delighted to see your opinions.
 
Ja veel Sonata tehtud pilte.
And more picturs taken by Sonata.
 
 
 

5 kommentaari:

Jolande ütles ...

When I see you wearing this gorgeous top, It reminds me of Paris and Coco Chanel. The way you look wearing this top,is very chique. The model who wears this same top gives me the feeling of a girl from the country, also very nice by the way.

Maris T ütles ...

Päris põnev küsimus! Pilt nr 1 on elegantne (sirge seelik ja kübar, sini-valge värvigamma) ja naiselik (heledad lokid). Vana hea armas Burda Moden aastast 1980. Suvine puhkus? Aiapidu? (Kogu pilt on suvine ja hele, mis siis, et top on tume.)

Teine pilt on raskem analüüsida. Esimesene tulevad muidugi pähe sõnad „minimalistlik“ ja „linnlik“, aga neid oled Sa oma stiili iseloomustamiseks juba kasutanud. Järgmiseks hüppas ka mulle pähe „Chanel“ – tagasihoidlik värvigamma ja selja tagant paistmas pariislik sepistatud raudvõre. Aga siis sain aru, et Chaneli jaoks oleks vaja kindlasti lisada mingeid ehteid või aksessuaare... See võib Chanel olla, aga siis on see 20ndate aastate Chanel, kui see nimi tähendas lihtsust ja praktilisust. Stiliseering on väga mugav ja praktiline. Pole segavaid kette ega kõlinaid. Tumedad toonid, päikeseprillid ja toekas raudvõre jätavad tõsise, võib-olla isegi ohtliku mulje. Rätiga kokku seotud juuksed, kotti pole - vajaduse korral valmis füüsilist aktiivsust nõudvateks tegevusteks. Päikeseprillid ka veel – salaagent! Ajalooline anakronism päikeseprillide ja sepisvõre vahel - rändur küberpungi/kübergooti maailmas?

Anna ütles ...

Jolande, thank you!

Maris, aitäh, et nägid vaeva ja kirjutasid nii põhjalikult! Eriti huvitav tundub mulle viide küberpungi jms maailmale. Puhtvisuaalselt meeldib mulle üsna palju punk-esteetikast, kuigi ei ole tervikuna minu oma, igatahes ma ei võtaks kogu pakendid endale. Mis on aga tõsi, mul on vaja teatud teravust ja jõulisust, mis ei väljendu aga mingis protestis, alternatiivses kultuuris vms. Ehteid mul tegelikult on, kuigi pole näha, antud juhul kõrvarõngad ja alati on mõni suurem sõrmus (käed ei jäänud pildile).

Inga ütles ...

eks me ju näe oma kudumites oma isikupära. Noh, Sina kohe kindlasti, sest Sinu kudumid ei ole kellegi teise õpetuse järgi kootud. Mistõttu ma julgen sõnada, et ajakirja versioon on isikupäratu. Malbe ja magus. Mittesinulik.
Aga eks siin on see aga, nagu ka mainisid, et kui annad oma töö teistesse kätesse, siis tuleb ka teatud mõttes oma ettekujutusel minna lasta.
Mina isiklikult eelistan kindlasti Sinu enda interpretatsiooni, sest see on "Sinulik":) Ja ma näen vaimuslimas ka oma edasiarendust selles - et millise modelli ma valiks ja kuidas stiliseeriks.
Antud ajakiri kahjuks on muutunud üheks järjekordseks naistekaks, mis tähendab seda, et ta on suunatud massidele. Ja kui sa tahad meeldida paljudele, siis sa teedki sellist isikupäratut stilistikat, milles enam terakenegi loojat see pole..
Mistõttu kuulen mina aina rohkem, et päris käsitööinimesele on see ajakiri muutumas üha kaugemaks. Millest on kahju.
Nii palju, kui ma olen ajakirjades Sinu asju näinud, ma tunnen nad alati ära, ilma allteksti lugemata. Ma arvan, et see on väga hea märk.
Ilmselt ka selle tunneksin ma ära - kas kohe paugupealt, aga lähemal vaatlusel kindlasti:)

Anna ütles ...

Inga, tänan pika kommentaari eest!